chambrel سریال لوکیشن مجموعه همکاری نویسنده

chambrel: سریال لوکیشن مجموعه همکاری نویسنده هشت و نیم دقیقه سریال تلویزیونی بابک کایدان

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز وب‌گردی آخرین خبرها از سونامی قیمت مسکن در سال ۹۶

بر اساس اعلام کارشناسان و مسئولان بخش مسکن، سونامی قیمت مسکن در سال ۹۶ منتفی هست.

آخرین خبرها از سونامی قیمت مسکن در سال ۹۶

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، ایرج رهبر عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان با اعلام اینکه بین 35 تا 40 درصد اقتصاد کشور در بخش مسکن هست، افزود: بخش مسکن در پی خود اشتغال ،حرکت تولیدکنندگان مصالح ساختمانی که تقریبا 70 هزار تن ظرفیت دارند ولی امروزه چه میزان از آنها کار می کنند . باید توجه خاصی به مسکن داشته باشیم.

عبارات مهم : میلیون
رهبر گفت: بخش شخصی نیازمند تعامل و همکاری نزدیک با دولت هست. عالی ترین فضا جهت پیاده سازی تصدی گری بخش شخصی سازی ، بخش مسکن است . چون از گذشته مسکن دست بخش شخصی بوده است .

او ادامه داد: مسکن مهر طرحی بود که مورد انتقاد خیلی ها بود . ولی به اعتقاد ما طرح خوبی بود که البته اشکالاتی هم داشت . متاسفانه دولت یازدهم کمی دیر به یاد برطرف اشکال ها افتاد.

رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس نیز گفت: اگر قصد برنامه ریزی در باره مسکن را داشته باشیم باید شرایط موجود کشور را بررسی کنیم و بدانیم در کجا قرار گرفته ایم در شرایط موجود ما یک میلیون و چهارصد هزار واحد مسکونی کمبود داریم .بعلاوهبر اینکه هر سال 650 هزار خانوار تازه تشکیل می شوند و 250 هزار واحدهم در بافتهای فرسوده نیاز به نوسازی دارند .آیا با تسهیلاتی که ارائه می شود می توان نیازهای کشور را تامین کرد ؟

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کشورمان ظرفیت تولید هر سال یک میلیون واحد مسکونی را دارد. در سال 90 بنا گذاشته بودیم که حداقل هر سال 900 هزار واحد مسکونی بسازیم که طی 10 سال عرضه و تقاضا را یکسان کنیم . ولی در 5 سال گذشته ما فقط 200 هزار واحد تولید کرده ایم، با بررسی های پرسشها کار در می یابیم که مردم متقاضی هستند ، ولی تسهیلاتی که در حوزه مسکن ارائه می گردد متناسب با درآمد افراد نیست.

رضایی گفت: جهت خروج از رکود مسکن باید تسهیلات ارزان قیمت با بازپرداخت طولانی مدت در نظر بگیریم . با تسهیلات این روزهای بانک ها هیچ امیدی به خروج از رکود مسکن نمی توان داشت، در بحث مسکن مهر نیز 45 هزار میلیارد تومان پول در اختیار بانک مسکن قرار دادیم که با این مبلغ تسهیلات مسکن مهری پرداخت کند ، بسیاری از آن مبالغ برگشتند به بانک ها ، امروز می توان از بانک مسکن پرسش کرد پول هایی که 8 سال قبل تحت عنوان تسهیلات مسکن مهری دریافت کردی امروز کجاست ؟ آیا در حوزه مسکن مورد استفاده قرار نمی گیرد. تسهیلات بانک مسکنی نیازمند تجدید نظر هست.

در ادامه حسام عقبایی گفت: معضل مسکن از سوی بانک ها نیست بلکه پیکان این معضل به سمت مجلس است . مجلسی ها باید ساختارهای پولی و بانکی را اصلاح کنند.

چگینی مدیر کل برنامه ریزی وزارت مسکن و شهر سازی گفت: همه منابع مالی مسکن مهر مانند گذشته به این طرح تزریق شده است است ، آثار منفی مسکن مهر قابل انکار نیست ولی آنقدر بزرگ شد که اقتصاد کشور ر دچار مسئله اساسی کرد . در حال حاضر 130 هزار واحد از پروژه مسکن مهر مانده تا به اتمام برسد . ولی ازین تعداد 100 هزار واحد فاقد متقاضی و باقی در دادگاه ها مشغول برطرف پرسشها حقوقی زمین هایشان هستند.

رهبر گفت: مسکن مهر با 2 میلیون واحد حدود 10 ساله است که در حال ساخت است یعنی هر سال 200 هزار واحد. این رقمی نیست که تا این اندازه در بوق و کرنا کنیم . این طرح مشمول هر سال دریافت 4 هزار و هفتصد میلیارد تومان بوده است . بعد این طرح آنقدر هم بزرگ نیست گه بزرگش می کنید . ولی حقیقت اینست که از بازپرداخت مسکن مهر دی جای دیگری استفاده می شود.

چگینی گفت: جهت فرو رفتن واحدهای بدون متقاضی ترتیبی داده ایم که وامها از 30 به 40 میلیون تومان زیاد کردن یابد ، این منابع هم از بازپرداخت های مسکن مهر تامین می شود .

او ادامه داد :در بازار مسکن امسال علائم پیش رونق و خروج از رکود را می توان دید البته امسال آینده نگری رشد شدید در قیمت نمی شود لیکن باید به اندازه تورم زیاد کردن را شاهد بود.

رهبر هم گفت :همین حرفها و آمارهاست که ما را گول می زند وگرنه چنین تعبیری صحت ندارد.

مدیرکل برنامه ریزی وزارت مسکن و شهرسازی گفت: 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که ارزش آن معادل 250 میلیارد دلار هست.

علی چگینی با اشاره به اینکه دوره های رکورد در بخش مسکن، معمولاً 3 تا 3 و نیم سال در کشورمان طول کشیده هست، افزود: رکود کنونی بخش مسکن 4 ساله شده است است که البته این رکود منحصر به بخش مسکن نبود بلکه مشمول بر مجموعه اقتصاد کشور بوده است .

وی با اشاره به اینکه در این سال ها تولید مسکن بسیار زیاده بوده هست، ادامه داد: بر اساس آمار سرشماری سال 1395 ؛ دو میلیون و 600 هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد و همه می خواهند بفروشند بنابراین اکنون انباشت تقاضا وجود ندارد.

چگینی با بیان اینکه مساحت واحد های خالی کنونی بالاتر از نیاز نیازمندان جامعه است و قدرت خرید جهت آن ها وجود ندارد، افزود: باید سیاست های خود را معطوف به تولید جهت گروه های خاص کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز آن ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه ارزش واحدهای مسکونی خالی حدود 250 میلیارد دلار و تقریباً از ارزش بورس زیاد هست، گفت: اگر گردش مالی این مقدار پول در تناوب اقتصاد قرار گیرد به فعالیت در بخش مسکن و ایجاد اشتغال کمک زیادی می کند.

مدیرکل برنامه ریزی وزارت مسکن و شهرسازی افزود: باید سمت تقاضا را برنامه ریزی شده است حمایت کرد تا بتوانند وارد بازار شوند و واحدهای خالی را بخرند.

چگینی اضافه کرد: پائین آوردن قیمت های سود بانکی می تواند به این عنوان کمک کند.

ایرج رهبر عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان هم با حضور در این برنامه با اشاره به رکود طولانی بخش مسکن گفت: این عنوان مشکلاتی را به وجود آورده است و هنوز آثار خروج از رکود را در این بخش نمی بینیم و این در حالی است که در دوره های گذشته، این رکود حدود 2 تا دو و نیم سال طول می کشید.

وی افزود: رکود مسکن هم در ساخت و ساز هم در خرید و فروش دلواپس کننده است .

رهبر با بیان اینکه هر سال حدود یک میلیون واحد مسکونی نیاز داریم، گفت: اگر نتوانیم خرید و فروش کنیم انباشت تقاضایی به وجود می آید که خطرناک است لیکن بعد از هر رکود زیاد کردن قیمت رُخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه بخش مسکن بیش از 4 سال در رکود است ، افزود: اگر قرار بود هر سال یک میلیون واحد تولید کنیم اگر به یک سوم این تولید هم رسیده باشیم اکنون کم کردن تولید داریم .

در ادامه مدیر کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه قانون اساسی کشورمان بر روی تامین مسکن به خاص جهت اقشار کم درآمد تاکید دارد، گفت: مسکن، موتور محرک اقتصاد کشور است در این حوزه باید مجلس ، دولت ، بخش شخصی توجه خاص ای داشته باشند.

محمدرضا رضایی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی ما و بخش زیادی از درآمد شهرداری به مسکن وابسته هست، افزود: مهندسان و کارگران فصلی و ساختمان هم با مسکن سرو کار دارند بنابراین باید توجه خاص ای به این بخش شود.

وی گفت: در کشورمان 24 میلیون و 200 هزار خانوار داریم و 22 میلیون و 800 هزار واحد مسکونی مورد استفاده است یعنی حدود یک میلیون و 400 هزار واحد مسکونی در کشور کمبود داریم و این در حالیست که 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی خالی در کشور داریم بنابراین در زیاد کردن منزل های خالی از سال 1390 تاکنون 55 درصد رشد داشته ایم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منزل های خالی کنونی ،لوکس است گفت: از سال 1390 تا کنون منزل های مسکونی مورد نیاز 17 درصد رشد داشته است و این نشان می دهد به درستی در زمینه مسکن سیاستگذاری نکردیم.

در ادامه مدیر کل برنامه ریزی وزارت مسکن و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه ساخت مسکن حدود 3 سال طول می کشد بنابراین سیاستگذاری های مسکن هم 3 تا 5 سال طول می کشد تا نتیجه دهد.

چگینی افزود: بخش شخصی ها در جایی و به شکلی مسکن را تولید کرده که قدرت خرید نبوده است و یکی از علل رشد منزل های خالی، کم کردن قدرت خرید مردم هست.

وی اضافه کرد: معاملات مسکن در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال در مقایسه با مدت مشابه حدود 10 درصد رشد داشته هست.

در ادامه مدیر اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به اینکه در بخش مسکن به سمت پیش رونق و رونق پیش خواهیم رفت، گفت: با توجه به تعطیلات فروردین و جو ناشی از انتخابات در ماه اردیبهشت ، شروع بازار مسکن از خرداد بوده هست.

حسام عقبایی افزود: معاملات در دو ماه فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران و کشور رشد نداشت و در حد پارسال بود.

وی اضافه کرد: چشم انداز ما این است در 6 ماه نخست امسال دوران پیش رونق مسکن را تجربه کنیم و در نیمه دوم سال به دوره رونق با شیب صعودی تا آخر امسال برسیم.

عقبایی گفت: معمولاً در ماه مبارک رمضان اُفت معاملات مسکن را داریم امّا با توجه به اینکه با ماه خرداد و فصل نقل و انتقالات همزمان شده است است آینده نگری می کنیم امسال بهتر از پارسال باشد.

وی افزود: امسال سونامی و جهش قیمت را آینده نگری نمی کنیم امّا در حدّ تورم زیاد کردن قیمت خواهیم داشت.

در ادامه رهبر عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان گفت: فکری جهت خروج از رکود نشده است بنابراین بدون برنامه ریزی نمی توانیم از رکود خارج شویم.

وی با بیان اینکه تسهیلات مناسبی جهت تولیدکننده های مسکن در نظر گرفته نشده است افزود: کل تسهیلات دولت در همه بخش های کشور 570 هزار میلیارد تومان بوده که 450 هزار میلیارد تومان آن استمهال بوده هست.

رهبر ادامه داد: بر اساس آمار بانک مرکزی 82 هزار فقره وام 80 میلیون تومانی مسکن اولی داریم و این نشان می دهد که استقبال خوبی نشده است لیکن اقساط آن زیاد است و مدت بازپرداخت آن هم باید زیاد شود.

وی افزود: این تسهیلات موثر نبوده هست.

در ادامه مدیرکل برنامه ریزی وزارت مسکن و شهرسازی گفت: در دوره های گذشته حمایت از عرضه مسکن بوده و در سال های 86 و 87 و سالهای 91 و 92 شوک قیمتی داشتیم که حدود 100 درصد زیاد کردن یافت و این شوک موجب شد متقاضیان مسکن از بازار خارج شوند.

چگینی با اشاره به اینکه در دهه های گذشته بیش از 2 میلیون نفر از طریق وام مسکن منزل دار شده است اند، افزود: اکنون هم بیش از 170 هزار نفر در صندوق های وام مسکن نام نویسی کرده اند که امسال از این تعداد حدود 80 هزار نفر وارد بازار می شوند.

منبع:تسنیم

انتهای خبر/

واژه های کلیدی: میلیون | برنامه | تسهیلات | برنامه ریزی | تسهیلات مسکن | تسهیلات مسکن | آمار بانک مرکزی | رکود مسکن

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه